RMA

Defecten:

Het kan helaas voorkomen dat een product defect raakt. Als je product defect is bij ontvangst of binnen 14 dagen na ontvangst krijgt dit bij ons de status “DOA”(defect bij ontvangst). Wij zullen het artikel in dit geval vervangen zodra wij de klacht hebben geconstateerd. Producten die buiten deze termijn van 14 dagen vallen zullen het reguliere garantieproces betreden. Zij zullen na constatering van het defect opgestuurd worden naar de leverancier of fabrikant.

In beide gevallen raden wij je aan het artikel onbeschadigd en in originele verpakking op te sturen. Wij raden tevens aan het artikel verzekerd retour te sturen in een anonieme omdoos. Een RMA aanvraag gaat via uw account. Binnen uw account heb je de keuze om de RMA in te dienen. Indien je niet over een account beschikt kun je altijd via RMA@SiComputers.nl  je defect aanmelden.

Herroepingsrecht:

Het herroepingsrecht, ook wel bekend als wet kopen op afstand (WKA), houdt in het kort in dat je een afkoelingsperiode hebt na de aanschaf. Je kan binnen een maximum van 14 dagen na ontvangst een melding maken dat je het product wilt retourneren. Je dient het product vervolgens binnen 14 dagen na het akkoord voor de retouraanvraag terug te zenden. De verzendkosten voor het retourneren is voor eigen rekening.

Wanneer je de zending onder het herroepingsrecht wenst te retourneren dien je het product in complete en originele staat te retourneren, wanneer het product incompleet is of eventuele beschadigingen bevat is er sprake van waardevermindering. Wij zullen in dat geval contact met je opnemen.

Uitzondering op dit herroepingsrecht zijn assemblages. Deze is maatwerk en specifiek op je wensen samengesteld. Uiteraard zijn we voor de normale garantie op de diverse onderdelen bereikbaar.

Zakelijk geplaatste bestellingen kunnen geen aanspraak doen op het herroepingsrecht, echter is het in sommige gevallen mogelijk dat wij hiervoor een uitzondering maken. Hiervoor dient u een verzoek te mailen naar RMA@SiComputers.nl . Er kan sprake zijn van weigering van retourname of bij acceptatie een restockfee in rekening gebracht worden.

Verzendkosten:

Als verzender bent je verantwoordelijk voor het aanleveren van de retourzending. Hierdoor zijn de kosten ook voor eigen rekening. Een uitzondering hierop is wanneer de retour een D.O.A. product betreft. In dat geval kun je (binnen de garantieperiode) een retourlabel aanvragen bij onze supportafdeling via RMA@SiComputers.nl. Die beoordeelt of je recht hebt op een retourlabel.

In het kort:

Wanneer heeft u recht op een retourlabel:

-          Product is DOA

Wanneer heeft u geen recht op een retourlabel:

-          Product wordt retour gestuurd onder de wet Koop op Afstand.

Retourzending:

Voor de veiligheid van het retourneren, raden wij je aan om je product aangetekend op te sturen en het product in een anonieme doos te verzenden. Dit geldt voor artikelen die onder de “wet Koop op Afstand” worden geretourneerd, maar ook defecte producten (DOA of defect). In geval van een retour onder het herroepingsrecht ontvang je de verzendkosten in je order terug op je rekening als de gehele order retour komt. Bij een enkel artikel uit een order met meerdere artikelen, is dit niet zo. Verzendkosten richting SiComputers zijn bij Wet kopen op afstand voor eigen rekening.

In beide gevallen kun je je product voldoende gefrankeerd terug zenden naar:

SiComputers
t.a.v. Afdeling RMA
Hoogeveenenweg 161
2913 LV Nieuwerkerk aan den IJssel

Sluit wel een kopie van je factuur en een klachtenomschrijving bij.

Indien een RMA niet de gemelde klachten vertoont zijn wij genoodzaakt onderzoekskosten in rekening te brengen. Hierin zitten onze handelingskosten én de kosten om het product weer naar je te retourneren. Indien de door je opgegeven klacht wordt geconstateerd, zullen er uiteraard geen onderzoekskosten worden gerekend. (Let op: Wet Koop op Afstand artikelen worden uitgesloten van onderzoekskosten)